DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

söndag 19 juli 2009

Just nu... den 19 juli.

Två av tre grindar är uppe och så snart jag får chans ska jag flytta bort en hel del möbler.
Sen är det bara för hundarna att börja droppa in på inskolning.

Jag jobbar i två veckor till på mitt nuvarande jobb, det ska bli skönt att sluta samtidigt som jag kommer sakna mina gamla medarbetare och för att inte tala om alla barnen. Men livet måste levas och drömmar måste förverkligas. Om inte nu så när?

Fyra hundar har jag träffat som kommer att börja i augusti och september. Sedan tidigare har jag en ströhund som kommer gå då och då så länge dagiset inte är fullt.

Perfekt skulle vara 2 hundar till, gärna någon tik till med några år på nacken. Men egentligen handlar det ju om personligheter som ska passa ihop (grundat på ras, kön, ålder och temperament).

Just nu håller jag på och gör hemmagjort godis i ugnen. Jag köper mycket undgodis färdigt, men föredrar att göra själv eftersom att man då vet man man får. Den här gången fyller jag naturligtvis på det sinande förrådet av blodpudding (min hunds favorit) men även kycklinggodis. Bitarna jag gör är ca ½ x ½ cm och 1-2 mm tjocka. Belönad inte mätt - ska hunden bli.

Jag kommer även göra en hel del grönsaksgodis eftersom att en av de fyra hundarna som ska börja har en känslig mage. För hennes skull kommer jag minimera godisutgivorna över huvud taget, men i början kommer behövas en hel del sådana belöningar för att etablera de regler jag kommer ha. Efter det så kommer det användas ibland för att t.ex. förstärka inkallningen när hundarna är lösa (i lina eller rastgård) eller för att avleda vid hundmöten.

Jag ser fram emot att sätta igång med första inskolningarna och att få fler anmälningar!

Så hör av er,

Camilla S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar