DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

lördag 18 juli 2009

Om mig - Camilla Stefansdotter

Jag är utbildad Hundinstruktör på dåvarande Hundens Österlen HB - nuvarande Hundens Utbildningsakademien (www.hundens.se).

Därefter är jag utbildad inom Hunddagis samt Fördjupad raskunskap på Stockholms hundforum (www.stockholmshundforum.se).

----------------------------------------

Jag har hållit kurser i egen regi sedan våren 2008.
Mina kurser har alltid och kommer alltid att riktas till hemmahunden, d v s familjehunden/sällskapshunden och dennes första två levnadsår.
Jag har främst kurser i vardagslydnad - valpkurser och unghundskurser etc.
Visst kan du gå kurs hos mig om du är Jägare eller planerar att tävla i lydnad eller annan hundsport, tillsammans lägger vi då grunden för er relation och för hur ni tillsammans ska tackla vardagen.

Mina metoder är moderna och jag arbetar nästan utelsutande med positiv förstärkning - d v s att belöna ett önskvärt beteende för att få detta att öka i frekvens. Problembeteenden kan tacklas enligt samma princip samtidigt som vi berikar hundens liv och fyller de hål som uppstått som hunden själv försöker fylla.

----------------------------------------

Förutom andras hundar så har jag naturligtvis en egen. Hennes namn är Lady och hon är en numera ålderstigen dam av rasen Irish softcoated wheaten terrier.
Tillsammans gör vi allt mellan himmel och jord, från cykelturer till lydnad och (min egen sport) Skogsagility. Även om vi numera måste hålla oss inom vissa gränser satta av hennes ålder och medföljande krämpor.

Lady är för gammal för att stå ut med 6-8 hundar hela dagarna, hon sover mest. Så hon får spendera mycket tid i den privata delen och i mån av ork följa med på våra promenader och sova med oss under vilan (kl. 12-14).

Så här glad försöker jag att vara varje dag!
Fem ord som andra beskrivit mig med: Harmonisk, ledare, hon har pondus, glad, snäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar