DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

torsdag 10 september 2009

Daghunden Zack


Zack är en kastrerad hanhund av rasen Pinscher. Mellanstor på ca 18 kg.
Zack är 4 år och det alla bästa ordet för att beskriva Zacks karaktär är - tålamod. För det är något han tycks ha oändligt av.

Zack har gått på ett stort hunddagis tidigare och även om han nu börjar ta ut svängarna rejält så kan han oftast vara lös i skogen på våra promenader.

Zack skulle kunna älska alla hundar om han fick. På promenader vill han alltid fram och hälsa, men med mig så går det naturligtvis inte så nu har han själv börjat gå in till sidan när han ser en annan hund. Vilket är jätteskönt, för då är det bara för mig att berömma! Detsamma gäller joggare och cyklister som han med mig äntligen har slutat vilja springa efter.

Ibland slår Zack och Fonzi sina kloka huvuden ihop när jag inte ser och skrämmer upp några fåglar, men bara ibland och oftast när de är lösa, vilket innebär att de inte råkar fälla mig med sitt busstreck.

Zack är i perfekt ålder för att orka med unghundar och valpar och tar automatiskt på sig den vänligt uppfostrande rollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar