DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

måndag 23 augusti 2010

Vecka 34

Måndag. Borka tillbax. Ja idag kom Borka tillbaka och återseendet hundarna emellan gick hur smidigt som helst. "Tjenamors" och sen var det över. Idag fick hundarna möta min lillebror som är i stockhlm på besök. Han kom för att låna ett par nycklar. Men imorgon kommer han och gör oss sällskap på f.m.-promenaden. Jag ska se till att han har oömma kläder så vi kan hålla oss i till skogs.

Tisdag. David. Idag var min lillebror med på förmiddagspromenaden. Hundarna blev så enormt glada när han kom och Fonzi blev glad över att få en helt egen person i andra änden av kopplet. Vi tog en riktigt lång promenad på två timmar och lät hundarna springa i skogen. De var helt slut när vi var tillbaka. Nu är klockan snart halv tre och jag tänker tyvärr tvinga upp hundarna för en rastrunda, men sen får de sova vidare.

Onsdag. Älgspår. Idag har inte vädret varit det bästa och hundarna har mentalt (och därmed kroppsligt) varit överallt. Det var väl påfrestande att ha med en "främling" på promenaden igår kan tänkas. Så idag blev det för första gången med Borka denna höst ett rastgårdsbesök på f.m. På eftermiddagen tog vi en skogspromenad och följde vad som måste varit ett älgspår, tills hundarna va någon anledning tappade spåret. Eller rättare sagt Zack som var det som spårade vägen.

Torsdag. CRT. Idag var zack ledig vilket innebar att det var Fonzi, Borka och Lady. Vi gick en tidig f.m.-promenad och mitt på dagen fick grabbarna följa med mig på ett ärende till CRT zoologiska. Det skulle inhandlas klickers inför kvällens kurs Den positiva relationen.

Fredag. Idag var det dags för ängspromenad. Bilderna har ni ju sett redan. Vi hade det så härligt så. Vi råkade ut för lite möten av olika slag. Både hästmöte och möte med rådjur. Vi fick in lite gratis antijaktträning med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar