DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

fredag 12 mars 2010

Vecka 10 - Praotjejerna som kom och gick utan ett hejdå.

Måndag. Inga prao-elever idag? Jag tror att jag blev lite bortskämd när Malin praoade här. Den ena ringde sig sjuk, den andra hörde inte av sig. Jag hoppas på att morgondagens andra intryck blir bättre.
Idag har Fonzi massor av hanhundsenergi.. mmhm... ni vet vad jag menar. När han bestämde sig för att förlusta sig på soffkudden så var Zack så duktig och hämtade mig (jag bytte vatten i en vattenskål i köket) och så fick Fonzi varva ned i hundrummet. Han fick en ny chans några minuter senare men då försökte han förlusta sig på Zack. Inte uppskattat kan jag säga. Så nu får han varva ned tills första hunden går hem. Han ligger och vilar så det går ingen nöd på honom.

Tisdag. Isabelle och Frida. Idag kom prao-eleverna till slut. De togs väl emot av hundarna och dagen flöt på. Tjejerna kommer att jobba sju timmar om dagen alla dagar i två veckor - förutom fredag denna vecka. Fredagen har jag bytt med dom mot några timmar på söndag då de ska hjälpa mig på en kurs. På promenad så går jag med Zack, Isabelle med Borka och Frida visste med en gång att hon ville gå med Fonzi. När Lady är här så tar jag Lady och Zack.
Två promenader hann tjejerna följa med på. Imorgon ska jag be tjejerna skriva lite om sig själva, precis som Malin gjorde när hon praoade här. Frida har egen hund - en Jack Russel på 3 år, och drömmer om en pinscher. Isabelle drömmer om en Golden retriever.

Onsdag. Suck. Jag har erbjudit tjejerna att hjälpa mig på en hundkurs i helgen och i utbyte mot det skulle de få en dag ledigt. De tackade ja och valde fredag. Så fick jag ett sms imorse om att de tar ledigt idag istället. Jag skrev att jag inte kan göra något åt det men att man på en arbetsplats ansöker om sådant i förväg. Jag kommer även att skriva in det i deras omdömen.
Jag har iaf lärt mig något, att jag måste vara tydligare när jag förklarar vad jag vill och menar, för uppenbarligen så var det något som inte gick hela vägen fram.
Idag är alla vovvarna här, pigga och glada.

Torsdag. Zack & Borka. Även fast de inte riktigt vet hur de ska leka med varandra så märks det att de i grunden gillar varandra. Zack blir helt till sig när Borka kommer på morgonen. Borka i sin tur vill gärna vara där Zack är. Idag blir det rastgård. De har lite lättare att leka ute än inne de här två, även om det ofta avbryts av att Zack vill brottas och Borka bara glider under Zack och Zack blir förvånad.
Igår ringde Isabelles mamma och sa att isabelle byter prao-plats för att de vill sära på kompisarna. Så då får vi se om Frida dyker upp idag, hon ska börja kl elva och nu är klockan strax åtta.

Fredag. Mysfredag. Fonzi och Borka leker jättebra med varandra, och stundvis leker Zack jättebra med Borka, men alla tre - då blir det mer att Zack och Fonzi leker och Borka hejjar (läs skäller) på, vilket brukar sluta med att leken upphör. Så idag när Borka var ledig lekte Fonzi och Zack nästan hela tiden. Tills Fonzi blev övertrött och trakasserade stackars Jesper som var här för att hjälpa mig med en sak.
Lady valde att sova nästan hela dagen och kom inte ut på promenad förrän på eftermiddagen. När Zack hade sagt Trevlig helg valde Fonzi att följa lady hack-i-hälinen. Troligtvis för att hon för det mesta hittar något kul att göra en någon godisgömma som ingen annan brytt sig om att leta efter.

Jag hoppas alla hundar och ägare får en underbar helg, det ska vi ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar