DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

måndag 15 mars 2010

Vecka 11 - våren är på väg.

Ah... I måndags sken solen och alla var glada. Zack verkar ha förnyad energi, något som jag tror har att göra med att han inte fryser. Vi gick en lite längre promenad idag på morgonen. Skönt. Jag ser verkligen fram emot att snön försvinner i skogen så att vi kan börja gå riktigt långt igen.

Mm... I tisdags var vi ute på årets första långsväng igen. 1 h och 45 min var vi ute på förmiddagen. Tack vare att en av "mördarvallarna" har sjunkit undan (eller tagits bort?) så når vi åter igen elljusspåret och kan gå i skogen på promenad. Själva ellusspåret är ju ingen höjdare, men det finns alltid stigar runt omkring som olika entusiastiska hundägare har trampat upp. Stigar för mig och Zack alltså, Fonzi och Borka hoppar och skuttar vid sidan om.

Usch... en av veckans dagar regnade det när vi kom ut, inge kul alls. Suck.

I helgen är det persiskt nyår. Ett nyår jag gillar eftersom att fyrverkerierna är minimala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar