DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

fredag 26 mars 2010

Vecka 12 - vips var den förbi

De senaste två veckorna har gått så himla fort. Borka har börjat gå även måndagar, det känns riktigt bra. Han trivs ju här och vi trivs med honom.

När fröken är borta...
I måndags förmiddag var min far och pojkvän vikarier, det gick bra. Halvtimmespromenaden direkt på morgonen blev en hel timme lång och även Lady följde med på den. Med mig hem hade jag min mor som bjöd på lunch och genast omringades av hundarna som ville ha hennes uppmärksamhet. Det var andra gången Borka & Fonzi träffade henne. Precis som de tidigare gångerna då jag varit borta någon förmiddag så var hundarna helt slut på eftermiddagen.

Jag ser det töar, jag ser det töar...
Under denna vecka har snön smält allt mer, inatt vet jag att det regnade bort en hel del. Så igår var vi faktiskt ute på en riktigt lång promenad. Det blåste inget och var några plusgrader så det kändes rätt. Drygt två timmar blev det på förmiddagen. Vi fick chans att träna på några hundmöten och Borka & Fonzi fick springa och leka av sig i skogen. Jag hade ingen lina med mig till Zack tyvärr. Och det märktes verkligen när vi kom in vilka som hade sprungit av sig all energi och vem som hade massor kvar att leka bort.

I helgen blir det fortbildning för min del, något jag verkligen ser fram emot.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar