DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

fredag 9 april 2010

Vecka 14 - aprilväder.

Måndag Annandag påsk. Stängt.

Tisdag. Kärt återseende
. Ja det märks att hundarna varit ifrån varandra under påsken. Sällan är de så glada och energiska som efter en lite längre ledighet. Ett hundmöte på f.m. har fått mig att tänka till lite och jag har lite frågor till en av hundägarna.

Onsdag. Regn. Borka är så rolig när vi är ute och promenerar i koppel. Jag får ofta säga "runt" till honom och varje gång tycks han svara "är jag på fel sidan igen?! det kan inte vara möjligt" följt av en djup suck.

Torsdag. Snö i skogarna. Idag gick vi en långpromenad på förmiddagen, och tyvärr måste jag säga att där det går att gå i skogen där finns det snö kvar. Så det var pulsande för min del, hundarna är ju fjäderlätta i jämförelse och med längre tyngdpunkt mm så de gick snön. Zack fick fnattryck när linan kom på, han rusade runt och lekte med en superglad Fonzi i tio minuter innan vi ens kunde röra oss framåt. Det var riktigt kul att se, Zack har inte varit så glad och sprallig sen i höstas.

Fredag. Påsklov. Ja idag har både Zack & Borka påsklov med sina lillmattar. Så då är det jag, lady och Fonzi. Tyvärr har inte vädret varit så bra så inga långpromenader. Lady har sovit mycket, hon var med på en Valpkurs igår kväll och behöver ta igen sig. Fonzi har lekt med allt som går att leka med men också sovit bredvid Lady långa stunder.

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar