DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

fredag 14 augusti 2009

Första veckan närmar sig sitt slut.

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, men igår var vi och badade.
Förmiddagspromenaden blev riktigt lång just eftersom vi gick förbi badet och hundarna var så varma efter att ha fått springa av sig att jag inte kunde neka de ett dopp.
Först fick en i taget gå ner och nosa på vattnet, sen fick de gå i tillsammans. De dopade sig bara t o m magen, men det tycktes räcka för att hålla sig sval hela vägen hem.
Eftermiddagspromenaden blev kort men fyllde sist syfte, hundarna passade på att göra alla sina behov för att sen gå och lägga sig direkt när vi kom tillbaka.

Igår efter hundarna hade gått hem och jag som vanligt hade städat (dammsugit och skurat golv samt diskat skålarna) så åkte jag iväg och hämtade en gigantisk balja som jag köpt via blocket.se. Den ska dels fungera som tassbad under vinterhalvåret då jag förväntar mig att vissa hundar kommer dra in extra mycket snö, blask och därmed både avgaspartiklar och grus. Men den är även tänkt att kunna ge vattenälskade och lätt överhettade hundar svalka nu i augusti och september.

Denna morgon är riktigt behaglig må jag säga. Dessa två första hundar har börjat vänja sig id rutinerna och båda ligger och vilar vid mina fötter, precis som det ska vara.
Naturligtvis börjar det om igen lite på måndag när Archi kommer tillbaka och Zack ska börja sin inskolning. Men det ser verkligen ljust ut.

Idag velar jag mellan att gå till en skogspromenad på långpromenaden, och gå till en hundrastgård. Vi får se hur hundarna verkar när vi är ute.

Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar