DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

tisdag 18 augusti 2009

Zack blir polare med Cleo & Timmon.

Idag blev lite annorlunda än vanligt och helt annorlunda än jag hade tänkt.

Det var tänkt att Zack skulle komma 8.30, hälsa inne på polarna, gå långpromenad ute och sedan gå hem.
Men eftersom att Zack var ensam på dagis igår så hade han ju inga polare ännu att hälsa på inne.
Så när Zack kom 8.30 gick vi till rastgården där de fick hälsa lösa (matte var med) och sedan följde matte & Zack med på promenad. Efter promenaden följde Zack med in. Han fick vara med på vilan.
Han fick även också följa med på en mycket tidig eftermiddagspromenad.
Beslutet att Zack skulle även gå eftermiddagspromenad togs i samband med vilan, "det är bara att ta tjuren vid hornen" tänkte jag efter att det inte hade gått så bra på f.m.-promenaden att ta över kopplet. Det hade urartat i lek.
Och det gick strålande bra med alla tre hundarna och jag.

Väl inne igen blev det lek. Cleo fullkomligt avgudar Zack och vill leka hela hela hela tiden. Så där har jag en utmaning i att få det att funka utan leka hela hela tiden.

Timmon somnade först, förmodligen för att han inte hade så mycket del i lekandet och kunde slappna av. Efter 50 (!!) minuter somnade även Cleo och kort därefter Zack.
Timmon och Cleo har sovit i en-två timmar alla dagar, men idag blev det bara 45 min för Zack och Cleo. Sen var det lekdags tyckte de.
Därför blev det tidigt promenad. Fast om jag hade följt schemat med promenad kl 9.30 så hade ju även eftermiddagspromenaden hamnat i rätt tid.

Nu sover Cleo, bara tjugo min efter att Zack har blivit hämtad av matte. Timmon har legat och tuggat på en leksak men somnar nog snart han med.

Bilder på Zack kommer senare.

Hundar bör vila 17-19 timmar per dygn, beroende på ålder, ras och individ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar