DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

onsdag 24 februari 2010

Nya Vinterrutiner.

Ja, när det är så här kallt ute går det inte an att gå långpromenad på förmiddagen. Men för att hundarna ändå ska få lika mycket utetid så har jag delat upp det på tre promenader. Dessa promenader infaller kl. 8, kl. 11 och kl. 15 och är på ca ½h vardera. Promenaden mitt på dagen, under de "varmaste" timmarna försöker jag få lite längre, t.ex. rastgård om vädret tillåter eller bara lite längre promenad.

Obs! Hundarna måste ändå vara ordentligt rastade när de kommer på morgonen så att de inte drar omkull mig det första de gör för att de är så nödiga!

Som jag nämnt tidigare så är det svårt att ha hundarna lösa i skogen nu när det är så mycket snö, tyvärr. Så fort det går ska vi återuppta detta, men i nuläget måste jag inse våra begränsningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar