DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

måndag 21 december 2009

Måndag v. 52 - Valpvakt.

Som bl.a. Idefix hussar märkte så har jag en valp här idag. Bara för idag. Hon är en kompis valp och istället för att vara helt själv hemma så fick hon idag vara här. I det här snövädret vill inte hundarna gå några långa sträckor ändå så det är inomhusrörelse som gäller.

När jag började ta hem hundar såhär fick jag glada frågor och påståenden om ifall jag nu har chans att skaffa egen valp. Det hade jag själv inte riktigt tänkt på eftersom att jag ju har Lady och har lovat henne att hon ska slippa bli extramamma, hon är ju så gammal...
Och jag lovar er, att det blir ingen valp så länge det går unghundar hos mig. Dels så förstör det promenaderna och dels har valpar ett behov av helt andra rutiner. Valpar behöver leka, de lär genom lek, de har inget behov av timslånga promenader så som vuxna hundar har.

Jag kan ju säga att efter idag kommer både Zack och Idefix vara helt slut. Just nu sover alla tre (Fonzi är ledig och Lady är hos min far) men eftermiddagen lär ju bli livad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar