DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

torsdag 3 december 2009

Torsdag - Passivitetsträning.

Passivitetsträning.

[9.40] Det har tagit hela morgonen att passivitetsträna lilla Idefix inomhus. Jag går inte ut på promenad förrän han varvat ned. Den här promenaden förväntar jag mig ska gå som smort, jag orkar inte lekhyss idag.
[11.20] Idag prioriteras som sagt passivitetsträning. Förmiddagspromenaden gick i skogarna och Zack fick springa i lina. Han var så nöjd. Han fick i stort sett bestämma vilken väg vi skulle ta, han tog en välbekant runda och efter en timme hade han stannat vid en av de platser där vi brukar koppla för att gå hemåt. Så då gjorde vi det. Medan vi kopplade om och jag ordande linan så kom en karl gående, utan hund, och han blev utskälld må ni tro. Fonzi ställde sig längst fram och skällde. Zack satte sig vid min sida och morrade lite dovt och Idefix visse inte riktigt vart han skulle ta vägen. Karln fortsatte sin promenad förbi utan att titta på hundarna men utan att bli rädd eller reagera starkt på annat sätt. Det kändes bra. Ganska snabbt gick det dock att bryta och hundarna bara tittade. Promenaden gick i övrigt mycket bättre idag. Idefix skötte sig strålande måste jag ändå säga. Fonzi likaså. EN gång ville de rumla runt ordentligt men det bröt jag snabbt och sen var det bra med det.
Just nu leker hundarna för fullt. Snart dags att avbryta hör jag på Zack.
[11:35] Nu ligger alla tre och vilar (Lady är i sitt andra hem idag), jag hoppas Idefix kan ligga kvar medan jag reser mig och gör lunch.
[Efter stängning] Vilan gick jättebra idag. Det dröjde inte lång stund innan Idefix hade hittat en bra plats och låg och snusade som de andra. Eftermiddagspromenaden blev kort p.g.a. jakt i skogen som skrämde slag på Zack. När Idefix hade gått fick Zack & Fonzi gå med till Jordbro centrum därjag behövde hämta ut ett paket. Här talar vi miljöträning. Zack gick hem strax efter det och Fonzi var helt slut när vi kom tillbaka. Han märkte knappt när hans matte kom, så djupt sov han. Imorgon blir en dag med mycket mental vila, det ska jag se till. Det behöver de så att de inte sover bort hela helgen sen, denna vecka har varit tuff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar