DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

onsdag 9 september 2009

Lös i skogen och hundbad.


Idag begav oss jag, Zack & Fonzi ut på nya äventyr. Vi gick en runda som Zack gått tidigare, men inte Fonzi. Rundan var lång och tog oss först till en underbar skog med bergshällslandskap och ljung och sedan vidare till en hundbadplats.

Vi tog oss hem med pendeltåg, vilket helt klart inte uppskattades av alla.
Eftersom att jag inte vill slita på några leder, varken mina eller hundarnas, eller riskera att ramla och bryta något så tog vi hissen ner till pendeltågsperrongen. Tror ni inte att just idag ska hissen narras? Jo, till Zacks stora skräck. Stackarn.

(Väl hemma fick vovvarna duscha av sig sötvattnet lite, man vet aldrig vad som lurar i sjöar.)

På eftermiddagen blev det lösspring igen, fast lite närmre hem denna gång. Jag har äntligen hittat precis rätt inkallningsknep när det gäller Zack, och Fonzi.. ja, han kommer så fort jag säger hans namn, hostar, nyser eller bara öppnar munnen och säger något glatt.

Så här på eftremiddagen ligger båda hundarna och vilar; de byter plats ibland - golv, bädd, soffa, utomhus. Jag har alldeles precis tagit bort några fästingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar