DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

fredag 18 september 2009

Veckans ord & Hej Zion!

Den här veckan har varit full av dramatik. Många möten och många nya händelser. Många nya promenadvägar och nya erfarenheter - både för mig och hundarna!

Det mesta har jag ju redan skrivit om så det finns ingen anledning att upprepa mig. Men jag kan säga så mycket att även fredagen bjöd på nya bekantskaper som inte var menade. Två lösspringande hundar, en av retriever och en av spetstyp kom springande mot oss, så det var bara att låta hundarna hälsa för att undvika tumult. Och Zack och Fonzi hittade varsin kamrat som de rumlade runt med en stund.

Jätteviktigt att era hundar är ordentligt vaccinerade, och tänk på att avmaska innan och efter vintern och håll koll på öron-, ögon och all annan hälsa!

Det märks att både Zack och Fonzi har landat hos mig nu. Det känns skönt eftersom att jag hoppas på lite nya bekantskaper inom en nära framtid.

Idag har vi t.ex. hälsat på och umgåtts med underbara lilla Zion. Zion är en blandras mellan Lhasa Apso, Pomeranian och Foxterrier. Han är så liten att han får plats att stå under Zack och även under Fonzi om han så vill.

När vi träffades på Lunda ängar (för att få mycket lekutrymme) började Fonzi springa runt och vilja bli jagad och Zack var rakt på men försiktig. Mötet gick superbra! Efter bara några minuter tog vi upp alla koppel och gick till en rastgård där hundarna lekte och hälsade jättefint tills Zack ställde sig vid grinden och ville gå vidare. Promenaden fortsatte hela vägen hem och vi välkomnade Zion in på en luktrunda. Fonzi sklocknade på balkongen direkt när vi kom in medan Zack höll ett öga på Zion som gjorde sig hemmastadd.

Klockan hann bli halv ett innan Zion och hans matte tog bussen hem igen.
Men varken Zack eller Fonzi ville att Zion skulle gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar