DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

tisdag 8 september 2009

Långpromenad & trånande efter hundkompis.


Idag var det bara Zack och jag. Fonzi var ledig och fick spendera dagen med mattes barnbarn och busa och ha skoj.

Zack och jag tog en långpromenad till den stora rastgården jag nämnt tidigare. Zack och jag hade riktigt kul där, i 20 min, sen ville Zack gå vidare.
Självklart tog vi en väg tillbaka hemåt som erbjuder lösspring, vilket Zack uppskattade enormt.

De hundar som inte är tränade att vara lösa, eller som Fonzi är så unga att de inte riktigt går att lita till ännu 100%, de får gå i en 15 meters lina. För säkerhets skull.
När jag ropar på en brukar alla komma ändå, grupptryck kan man kalla det. Alla vill veta vad som står på.

Eftermiddagspromenaden blev som vanligt kortare, på ca 40 min. Vi gick en välbekant runda och satte upp lite lappar.

I skrivandets stund står Zack och trånar efter en hund som passerade utanför. En tibetansk spaniel - hane på 2 år.

Zack tycker vi behöver fler hundkompisar här på dagarna helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar