DAGMATTE, HUNDKOMPISAR, PROMENADER, LEK OCH AKTIVITETER.
Välkommen!

fredag 27 november 2009

Påminnelse som Stängda veckor.

Det har nog inte undgått daghundsägarna att årets sista öppetdag blir den 23 december och att vi öppnar igen den 4 januari. De stängda arbetsdagarna blir då 24, 18, 19, 30 & 31 december.

Jag vill redan nu på minna om att vi har stängt 3 veckor under 2010, nämligen sommarens veckor 28-30 om jag inte minns helt fel. Om någon redan nu vill planera sin sommarsemester så hör av så dubbelkollar jag de aktuella veckorna när jag har fått min 2010-kalender i nästa vecka.

Hur påverkar detta dagisavgifterna? Som kompensation för våra stängda veckor får alla daghundar 1 avgiftsfri månad/år. Denna månad får tas ut först när hunden har gått 6 månader, det betyder att om en hund betalat sin första månad september 2009 får han/hon inte ta ut avgiftsfri månad förrän mars 2010. Då kanske ni tänker att ni ändå tänkte ta ut den till semestern i sommar, men tänk er för där. Bara en hund i taget kan ta ut avgiftsfri månad vilket innebär att det är först till kvarn som gäller. Och sist men inte minst, en hund som gått 6 månader och således har rätt till en avgiftsfri månad kan dock inte ta ut avgiftsfri månad under uppsägningstiden.

För mer info om öppettider läs inlägget här.
Vid frågor hör av er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar